سرصفحه


1394 / 10 / 14 :تاریخ انتشار

بررسی اثرات بازی‌های ویدئویی بر روی ذهن و اعصاب به صورت علمی


انتشاردهندگان دیگر این خبر


متن خبر


در چهارمین کنگرۀ علوم اعصاب پایه و بالینی، سمپوزیوم نوروگیم سعی کرد تا در 2 بخش سخنرانی و نمایش زندۀ تأثیر بازی‌های ویدئویی بر عملکرد مغز، اثرات بازی‌های ویدئویی بر ذهن و اعصاب را به صورت علمی بررسی کند...

به گزارش روابط عمومی «شرکت رسانه‌گستر بِنیسی» به نقل از روابط عمومی بنیاد ملّی بازی‌های رایانه‌ای، گروه نوروگیم در چهارمین کنگرۀ علوم اعصاب پایه و بالینی که مدّتی پیش در مرکز همایش‌های بین‌المللی رازی، سمپوزیوم نوروگیم [را] برگزار [کرد]، سمپوزیوم خود را با کیفیّتی بالاتر از سال گذشته به اجرا درآورد.
این گروه با توجه به تجربۀ برگزاری ایده نوروگیم در کنگره علوم اعصاب سال گذشته، سعی کرد تا این سمپوزیوم را با کیفیّت بالاتر برگزار نماید. این سمپوزیوم در 2 بخش سخنرانی و نمایش زندۀ تأثیر بازی‌های ویدئویی بر عملکرد مغز برگزار شد. در بخش سخنرانی سمپوزیوم نوروگیم، گروهی از اساتید، متخصّصین، نخبگان و صاحب‌نظران در زمینۀ بازی‌های ویدئویی و علوم اعصاب [سخنرانی کردند ... که از جملۀ آن‌ها] «حجّت‌ الاسلام و المسلمین حبیب داستانی بِنیسی» (مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان رسانه‌گستر بِنیسی) [بودند.]
با توجّه به اینکه اهداف اصلی این گروه، بررسی اثرات مثبت و منفی بازی‌های ویدئویی بر عملکرد مغز، استخراج شاخص‌های مرتبط با آن در جهت ارتقای سبک زندگی و هویّت ایرانی و اسلامی و استخراج شاخص‌های موردنیاز و ارایۀ آن به بازی‌سازان جهت تولید بازی‌های هدفمند خواهد بود، بنابراین بخش دوم این سمپوزیوم را به صورت عملی برگزار کرد. بخش مسابقۀ بازی‌های ویدئویی در این سمپوزیوم، با ثبت‌نام شرکت‌کنندگان آغاز شد؛ سپس شرکت‌کنندگان با پر کردن پرسشنامۀ موردنظر در 2 بخش تقسیم شدند که گروهی [یک] بازی رایانه‌ای شناختی و ایرانی... را انجام دادند و گروهی بازی خشونت‌آمیز «مورتال کمبت» را بازی کردند؛ سپس قبل و بعد بازی، تست‌های شناختی و بیولوژی از بازی‌بازها گرفته شد؛ همچنین بررسی امواج مغزی و بررسی فعّالیّت مغز از طریق پاسخ‌های هموداینامیک توسط دستگاه FNEARS (افنیرز) در حین بازی‌کردن انجام شد.
در روز اختتامیه، مسابقه نهایی [...] برگزار شد و به برندۀ نهایی در هر یک از بازی‌ها یک سکّۀ طلا جایزه از طرف گروه نوروگیم داده شد. با توجّه به اینکه تأثیر بازی‌های ویدئویی به شاخص‌های متفاوتی از جمله سن، جنس، مدّت زمان بازی، نوع بازی و غیره بستگی دارد و اثرات مثبت و منفی بازی‌های ویدئویی (حین و بعد از انجام آن) بر روی هر فرد، متفاوت از دیگری است، بنابراین گروه نوروگیم بر آن است که در آینده گام‌های فراتری را (در زمینه بازی‌های ویدئویی) جهت ارتقا فرهنگ و سلامت جامعه عزیزمان ایران بردارد.

نظر و تعامل شما با خبر


معرفی نویسنده، اشتراک‌گذاری مطلب، دعوت از دوستان، نظردهی و مشاهده نظرات بازدیدکنندگان

اشتراک‌گذاری این مطلب در وبگاه‌های اجتماعی:

afsaran

cloob

Google Bookmarks

Google Buzz

Digg

yahoo

Technorati

delicious

FriendFeed

دعوت از دیگران برای مشاهده مطلب

  

نظر شما

تعداد بازدید از این مطلب: 444 عدد

هنوز نظری درباره این مطلب ارسال نشده است.

 

بنيسی
صفحۀ اصلی | کانال ما در آپارات | کانال ما در تلگرام | ارتباط با مدیرعامل شركت | صفحۀ مرورگر خانگی | چاپ صفحه