سرصفحه


1396 / 8 / 23 :تاریخ انتشار

راهکارهای حل مشکلات بازی‌سازی کشور در مصاحبه مدیرعامل با رادیو اقتصاد


مدیرعامل رسانه‌گستر بِنیسی، ضمن مصاحبه با برنامه‌ی اقتصاد مجازی «رادیو اقتصاد» و بیان مشکلات کنونی بازی‌سازی در کشور، راهکارهایی را جهت حل این مشکلات ارائه کرد...

به گزارش روابط عمومی رسانه‌گستر بِنیسی، مدیرعامل شرکت ضمن مصاحبه با برنامه «اقتصاد مجازی» رادیو اقتصاد و بیان مشکلات کنونی بازی‌سازی در کشور، راهکارهایی را در راستای حل این مشکلات بیان کرد.
برنامۀ «اقتصاد مجازی» که دوشنبه هر هفته، ساعت 12 تا 13 از رادیو اقتصاد پخش می‌شود، فضای مجازی، کسب و کارهای اینترنتی و پول مجازی را مورد بررسی قرار می‌دهد. این برنامه در تاریخ 1396/08/23 با حضور مدیرعامل رسانه‌گستر بِنیسی، جناب حجت‌الاسلام حبیب داستانی بِنیسی و مهندس جعفری منفرد، مدیر نظارت بر تحوّل سازمانی بنیاد ملّی بازی‌های رایانه‌ای، موضوع بسیار مهم صنعت بازی‌های رایانه‌ای در کشور را مورد بررسی قرار داد.
حجت الاسلام حبیب داستانی بِنیسی در این برنامه، پس از بیان تاریخچه حضور شرکت «رسانه‌گستر بِنیسی» در صنعت بازی‌های رایانه‌ای کشور، گفت: «ما بازی را صرفاً برای سرگرمی نمی‌سازیم؛ بلکه می‌خواهیم علاوه بر سرگرم‌سازی، محتواهای ارزشی را به صورت هنری و غیر مستقیم آموزش بدهیم».
ایشان در ادامه، مهم‌ترین دغدغه‌ها و مشکلات موجود بازی‌سازی در کشور را «عدم توزیع بازی‌های داخلی در بازار» و «عدم حمایت از بازی‌های ایرانی» برشمرده و ادامه داد: «بنیاد ملّی بازی‌های رایانه‌ای و دیگر نهادهای مربوطه باید در بحث توزیع از باب انفعال به باب فعّال برسند».
این بازی‌ساز ارزشی، ضمن تقسیم‌بندی توزیع بازی به دو صورت فیزیکی و مجازی؛ ادبیات «فروش‌نرفتن نسخه‌های فیزیکی بازی‌های ایرانی در داخل کشور» را نقد کرده و در ادامه پرسشی را در راستای رد این تفکر مطرح کرد: «چگونه شرکت رسانه‌گستر بِنیسی، که توزیع‌کننده بازی نیست و تنها تولیدکننده بازی است، توانسته است در نیمه نخست امسال حدود 50 تا 60 هزار بازی از محصولات خود را به صورت فیزیکی بفروشد، در حالی که شرکت‌های ناشر بازی‌های رایانه‌ای و نظایر آن‌ها همیشه از فروش‌نرفتن بازی‌های ایرانی سخن به زبان می‌آورند؛ این نشانه عدم وجود اراده بر توزیع در افراد یادشده و نهادهای مربوطه در این زمینه است.»
ایشان در بخش دیگری از صحبت‌های خود، خواستار حمایت از بازی‌های با محتوا (مذهبی و ملی) شدند و از شیوع بازی‌های کپی‌برداری‌شده از بازی‌های خارجی و نظایر آن‌ها گلایه کرد.
داستانی بِنیسی، با اشاره به بروز یک گرایش غیرفرهنگی در تولید بازی در ایران، از برخی از انگیزه‌های ایجاد بازی‌های غیرفرهنگی و از سوء استفاده از واژه و مفاهیم نوستالژیک و خاطره‌انگیز قدیمی انتقاد کرده و با اظهار نارضایتی از طعنه‌ی تولیدکنندگان بازی‌های بسیار کوچک نسبت به تولیدکنندگان بازی‌های بزرگ ایرانی، خواستار توجه جدی به بحث محتوا در تولید بازی‌ها شد.

شما می‌توانید با کلیک بر روی دکمۀ زیر می‌توانید صوت این برنامۀ رادیویی را دریافت کرده و گوش فرا دهید.
صوت مصاحبه مدیرعامل با رادیو اقتصاد

نظر و تعامل شما با خبر


معرفی نویسنده، اشتراک‌گذاری مطلب، دعوت از دوستان، نظردهی و مشاهده نظرات بازدیدکنندگان

اشتراک‌گذاری این مطلب در وبگاه‌های اجتماعی:

afsaran

cloob

Google Bookmarks

Google Buzz

Digg

yahoo

Technorati

delicious

FriendFeed

دعوت از دیگران برای مشاهده مطلب

  

نظر شما

تعداد بازدید از این مطلب: 13 عدد

هنوز نظری درباره این مطلب ارسال نشده است.

 

بنيسی
صفحۀ اصلی | کانال ما در آپارات | کانال ما در تلگرام | ارتباط با مدیرعامل شركت | صفحۀ مرورگر خانگی | چاپ صفحه