سرصفحه


1395 / 12 / 21 :تاریخ انتشار

فضای مجازی، فرصت یا تهدید؟؟! (سومین همایش فضای مجازی پاک)


سومین همایش فضای مجازی پاک، با هدف ترویج گفتمان فرصت و تهدید در فضای مجازی، با دعوت از «مدیرعامل رسانه‌گستر بِنیسی» به عنوان «فعال فضای مجازی»، در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی «رسانه‌گستر بِنیسی»، سومین همایش فضای مجازی پاک، با هدف ترویج گفتمان فرصت و تهدید در فضای مجازی از 17 تا 19 اسفند ماه سال جاری در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار گردید.
در این همایش دو روزه که مجموعه‌های متعدد علمی دانشگاهی حوزوی از جمله «شرکت دانش‌بنیان رسانه‌گستر بِنیسی» حضور داشتند، کارگاه‌های متنوع و متعددی تحت عنوان آداب و احکام فضای مجازی، تحلیل جرائم فضای مجازی، آسیب‌شناسی رفتارهای نامتعارف در فضای مجازی، سواد رسانه‌ای و فرهنگی در حوزه‌ی بازی‌های رایانه‌ای و... برگزار شد و «حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب داستانی بِنیسی» به عنوان مدیرعامل شرکت بازی‌سازی «رسانه‌گستر بِنیسی»، سازنده‌ی مجموعه‌ بازی‌های «عملیات انهدام 1 و 2 » و بازی اسلامی ایرانی «سفر جنجالی»، در تعدادی از این کارگاه‌ها حضور یافت و به ایراد سخنرانی پرداخت که با حضور جمع کثیری از طلاب و استقبال از ایشان انجام شد.
حجت‌الاسلام داستانی بِنیسی بازی‌های دیجیتالی را به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های فضای مجازی و یکی از پراستقبال‌ترین رسانه‌های موجود در جهان توصیف کرد و از تاثیرگذاری شگرف این رسانه بر روی مردم سخن یاد کرد.
ایشان ضمن تذکر نسبت به آگاهی صاحبان فکر و اندیشه از میزان تاثیرگذاری این رسانه، یادآور شد سالیانه 4000 بازی دیجیتالی جذاب و مغایر با فرهنگ اسلامی، شیعی و ایرانی تولید و به بازار ایران و کشورهای اسلامی عرضه می‌گردد که متاسفانه بازی‌بازان مسلمان و ایرانی، این بازی‌ها را با اشتیاقی وصف‌ناشدنی بازی‌ می‌کنند.
داستانی بِنیسی تولید و جایگزین‌سازی بازی‌های دیجیتالی فاخر با محتوای مناسب را بهترین راه مقابله با بازی‌های مخرب خارجی عنوان کرد و از هنر «بازی‌نامه‌نویسی» و میزان تاثیر آن در پالایش فضای مجازی سخن به میان آورد.
تولیدکننده‌ی مجموعه بازی‌های فاخر عملیات انهدام و سفر جنجالی در پایان، ضمن اشاره به اهمیت بازی‌نامه‌نویسی در خلق بازی‌های رایانه‌ای ارزشی، به روش‌ها، استانداردها، مصطلحات و شیوه‌ی ارائه‌ِ الگوی صحیح نگارش بازی‌نامه در فضای مجازی اشاره کرد و هموارسازی زمینه‌ی تولید و تقویت آثار فراوان و فاخر اسلامی به منظور تاثیر در عرصه‌ی فرهنگ رسانه‌های مکتوب و دیجیتالی را یکی از اهداف فرایند بازی‌نامه‌نویسی یاد کرد.
در پایان این همایش، گواهی شرکت در «کارگاه سواد رسانه‌ای و فرهنگ‌سازی در حوزه بازی‌های رایانه‌ای» و گواهی شرکت در «کارگاه تخصصی سواد رسانه‌ای» به مدیرعامل رسانه گستر بِنیسی اعطا شد.
«شرکت رسانه‌گستر بِنیسی» یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان استان قم است که از سال 1388 فعالیت‌ خود را بر پایه‌ی ارائه‌ی مفاهیم دینی در قالب‌های نوین آغاز نمود و تاکنون موفق به تولید و انتشار سه بازی به نام‌های «عملیات انهدام1: نبرد فاو»، «عملیات انهدام2: نبرد خرمشهر»، «بازی رایانه‌ای / اندرویدی «سفر جنجالی»(با محتوای سبک زندگی اسلامی ایرانی) شده است و قرار است به زودی از بازی چهارم خود با نام «عملیات انهدام3:نفس‌گیرترین نبرد»، پرده بردارد.
برای مشاهده‌ی فیلم سخنرانی مدیرعامل در این همایش، روی اینجا کلیک کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به کانال بازیکده و یا صفحه‌ی روابط عمومی شرکت در تلگرام مراجعه فرمایید.

نظر و تعامل شما با خبر


معرفی نویسنده، اشتراک‌گذاری مطلب، دعوت از دوستان، نظردهی و مشاهده نظرات بازدیدکنندگان

اشتراک‌گذاری این مطلب در وبگاه‌های اجتماعی:

afsaran

cloob

Google Bookmarks

Google Buzz

Digg

yahoo

Technorati

delicious

FriendFeed

دعوت از دیگران برای مشاهده مطلب

  

نظر شما

تعداد بازدید از این مطلب: 99 عدد

هنوز نظری درباره این مطلب ارسال نشده است.

 

بنيسی
صفحۀ اصلی | کانال ما در آپارات | کانال ما در تلگرام | ارتباط با مدیرعامل شركت | صفحۀ مرورگر خانگی | چاپ صفحه