مصاحبه: اکثر بازی‌های آنلاین قمار محسوب می‌شوند!

به گزارش روابط‌عمومی «شرکت رسانه‌گستر بنیسی»، به نقل از خبرگزاری رسا؛

حجت الاسلام حبیب الله داستانی بنیسی، مدیر عامل «شرکت رسانه گستر بنیسی» قم، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به این که باید طلّاب در عرصه‌های جدید تبلیغی فعّالیّت بکنند، گفت: طلبگی دو بخش دارد، یکی بحث فهم دین است و دیگری بحث تبلیغ دین است که باید دغدغه هر طلبه برای گسترش دین و فرهنگ دینی در جامعه باشد.

اهمّیت تبلیغ در عرصه‌های جدید

وی با بیان این که باید برای تبلیغ دین از راه‌ها و امکانات جدید استفاده کرد، افزود: اکنون نسبت به گذشته عرصه‌های فراوانی جهت تبلیغ دین به وجود آمده و بازی‌های رایانه‌ای را می‌توان از آن جمله دانست که تأثیر آن بر ذهن مخاطبان بر کسی پوشیده نیست. تحقیق‌های صورت گرفته نشان می‌دهد گرایش جوانان به سمت بازی‌ها افزایش یافته و در آینده نزدیک این بازی‌های رایانه ای است که بیشترین کاربر را در رسانه‌ها به خود جذب خواهد کرد. استاد حوزه علمیّه قم با اشاره به این که گروه تحقیقاتی «شرکت رسانه گستر بنیسی» تخمین زده است که تا سال 2024 استقبال مردم از رسانه‌ها دگرگون خواهد شد، عنوان کرد: حدوداً تا ده سال آینده سینما از این عرصه حذف خواهد شد و در رقابت بین پویا‌نمایی و بازی‌های رایانه‌ای، این بازی‌های رایانه‌ای است که به خاطر این که در تعامل با مخاطب است

مورد استقبال بیشتری قرار خواهد گرفت.

 

لزوم ورود حوزویان در عرصه ساخت بازی‌های رایانه‌ای

وی با تأکید بر اهمیّت فراوان این قالب رسانه‌ای و تبلیغی در آینده و لزوم سرمایه‌گزاری برای فعّالیّت در این زمینه افزود: اگر در حوزه علمیّه و مراکز شیعی دیگر این تفکر رها بشود و به آن اهمیّت داده نشود این جریان‌های مخالف خواهند بود که با تسلّط بر این عرصه افکار کودکان و جوانان ما را هدایت خواهند کرد.

مدیر عامل «شرکت رسانه گستر بنیسی» با بیان این که اکنون ما در عرصه سینما از غرب بسیار عقب هستیم و پیشرفت نیاز به زمان دارد، افزود: این حوزه علمیّه است که به دلیل داشتن فرهنگ غنی و استعدادهای فراوان باید در این زمینه فعالیت کند تا در رقابت با اندیشه غربی در آینده از پیش بازنده نباشیم و بتوانیم با آن مقابله کنیم. وی با بیان این که دست کم سالی چهار هزار بازی رایانه‌ای در دنیا تولید می‌شود که بر اساس آمار بنیاد علمی بازی‌های رایانه‌ای چهل درصد آن قابلیت دریافت مجوز در ایران را ندارند و بقیه هم با فرهنگ ما سازگاری ندارند، ابراز داشت: بازی به خاطر وضعیت تعاملی که دارد تأثیر زیادی بر روی ذهن کودکان می‌گزارد و اگر بتوانیم این تأثیر را جهت دهی بکنیم و آن گونه که می‌خواهیم و مطابق با فرهنگ و هویت ما است تنظیم بکنیم می‌تواند بسیار سودمند باشد.

بازی‌های «شرکت رسانه گستر بنیسی» با محتوای اسلامی ایرانی

حجّت الاسلام داستانی با بیان این که تا به حال این شرکت دو بازی سه بعدی در سبک جنگی با محتوای دینی با نام عملیّات انهدام یک (نبرد فاو) در سال 87 و عملیّات انهدام دو (نبرد خرمشهر) در سال 92 را به بازار عرضه کرده است، افزود: بازی جدید دو بعدی به نام «سفر جنجالی» در سبک زندگی اسلامی ایرانی ساخته شده که به زودی وارد بازار خواهد شد.

وی در خصوص محیطی که بازی سفر جنجالی در آن اجرا می شود، گفت: در این بازی شهرها و روستاها با الهام از معماری اصیل ایرانی طراحی شده و در جریان بازی مفاهیمی مانند انتظار که در مقوله مهدویت است به صورت ناملموس به ذهن مخاطب القا می‌شود که تأثیر مثبت فراوان و ماندگاری بر رفتار مخاطبان که اکثراً کودکان هستند خواهد داشت.

استاد حوزه علمیّه قم با اشاره به این که اکثر بازی‌هایی که به صورت آنلاین بازی می‌شود قمار محسوب می‌شود، گفت: بازی سفر جنجالی را می‌شود به صورت آنلاین بازی کرد اما مسئله قمار آن برطرف شده است و امکان رد و بدل کردن جایزه و پول از سوی بازی‌کننده‌ها وجود ندارد؛ بلکه محیطی کاملاً رقابتی است که این ویژگی در بازی‌های ایرانی منحصر به فرد است. گفتنی است، با توجه به این که ساخت بازی تمام شده و در مرحله باز بینی است و تا بعد از ماه مبارک رمضان رونمایی خواهد شد علاقه مندان می‌توانند با مراجعه به سایت safarejanjali.ir این بازی را پیش‌خرید کنند و از امتیاز ویژه برخوردار شوند.

 


معرفی نویسنده، اشتراک‌گذاری مطلب، دعوت از دوستان، نظردهی و مشاهده نظرات بازدیدکنندگان

اشتراک‌گذاری این مطلب در وبگاه‌های اجتماعی:

afsaran

cloob

Google Bookmarks

Google Buzz

Digg

yahoo

Technorati

delicious

FriendFeed

دعوت از دیگران برای مشاهده مطلب

  

نظر شما

 

تعداد بازدید از این مطلب: 2954 عدد

هنوز نظری درباره این مطلب ارسال نشده است.

 

آخرین به‌روز‌رسانی: 14 / 05 / 1394